And it's over..

Jullovet är nu slut och det är skola igen imorgon, här sitter jag med en massa feber och känner mig lagomt taggad inför det, eller inte.
 
Täänkte göra en fin resumé om vad jag har gjort på mitt fina lov..heheh
 
På fredagseftermiddagen när vi fick lov så åt jag och Belinda på roy's för att vi var värda det för vi pluggade huur mycket som hellst innan lovet och för att kebab är gott. Senare på kvällen så var det Julmiddag hos farfar. Alla pappas syskon och deras barn var där, frutom pappa för att han jobbade. Så Marcus och jag åkte dit för att få träffa nästan hela släkten på pappas sida.
 
Lördagen tillbringades i gävle med Erik och hans mamma för att försöka handla alla julklappar jag inte hade hunnit köpt,..
 
På söndagen så åkte jag till pappa och hjälpte han att få upp en julgran, det är första gången på flera år som han har haft det. Sedan sov jag där och dagen innan julafton spenderades i bollnäs för att panikhandla det sista som behövdes och på kvällen lyckades vi även få upp julgranen hos mamma.
 
 

Julaftonen var väl hyfsad. Först så åt vi hos mormor tillsammans med våra kusiner + deras farmor och farfar. Efter det så delade vi ut julklappar och kollade på kalle anka. Åkte hem till mamma och hela familjen öppnade paketen. Jag som inte hade köpt så många julklappar stod för den största andelen paket som låg under granen. Fick en hel del saker jag behöver, marcus fick ju alla fiina spel han önskade sig och mamma och pappa fick mer presenter än vanligt, det uppskattade dom :')
Sedan tog jag bussen till ljusdal och spenderade julaftonskvällen där med subäckarna. 
 
Julaftonsdagen bestod av en massa mat hos mormor igen, det är inte ens konstigt att jag har gått upp i vikt, haha.
 
Annandagen spenderade jag med min fina vän Belinda i Gävle och valbo. Vi åt världens godaste sallad (jag som egentligen inte ens tycker om sallad?!), kollade i affärer och mötte en lite knepig råtta inne på BR..

 
På fredagen åkte hela familjen till Borlänge eftersom det var enda dagen mamma var ledig och kollade lite där. 4 timmar på ikea.. fml
 
Lördagen var seg, riiiiktigt seg. Jag skulle på synundersökning och beställa fler linser. Jag fick en tid när dom öppnade vilket betydde att jag skulle vara i bollnäs 10. Efterdet köpte jag nya jeans, precis likadana som de jag har eftersom de börjar bli så slitna.
 
På Söndagen började vi på att städa ute på ladan, slängde flera hundra kilo gamla säckar med sådant man sår på åkrarna. 
 
Måndagen blev en heldag i järvsöbacken med Bylund och Erik. Det var is överallt och man kände verkligen att det va fejksnö man åkte på, det fanns inget fäste någonstans...
 
Nyårsaftonen var det riiiiktigt partyparty, fast nä. Spenderade kvällen med att kolla på alladin 2 och äta potatisbullar, haha :')
 
Första dagen på året spenderade jag i sängen. Min enda riktigt lediga dag på hela lovet. Resten av dagarna efter det har gått åt till att bygga åt Anton, fick finbesök av Ida över dagen på lördagen och hon fick turen att hjälpa oss bygga, viilken snäll kompis hon har må ja säga. Men i måndags blev allting klart.
 
 
Gårdagen bestod av att försöka få iordning allt med alla djur här hemma eftersom mamma ska operera sig imorgon, vilket betyder massvis med jobb för min del.. Har även gjort sådant idag och varit till granngården och handlat allt som behövs till djuren de kommande veckorna. Fick även en del tråkiga besked idag..

Deet är nog allt som har hänt hela lovet, sociiala jag stannar hemma och jobbar. Det brukar inte ens hända annars, typ aldrig. Men det känns bra att få göra något och ha något att tänka på istället för att sitta och göra ingenting.
 

Kommentarer:

1 Ida Bååth:

Fin bedök var det ja..! ;)
Hade väl inget annat val men hjälpa till vet jag väl inte. .. haha

2 Evgenia:

Gud, va god mat såg ut o vara D:

Kommentera här: