Make yourself proud

Skoldagen igår var lagomt seg den med men efter skolan så bestämde jag mig att jag kanske ska börja ta tag i mitt liv, med mig själv. Så eftersom jag har tappat nästan alla muskler sen i våras så tränade jag en sväng hemma bara. Fokuserade på mage och rygg eftersom jag har så himla ont i ryggen hela tiden. Var riktigt skönt att få det gjort och äntligen börja träna lite smått, ska försöka att ta tag i det och fortsätta också.
 
Senare på kvällen så skulle jag till stallet och rida lektion. När vi kommer in i ridhuset så säger våran ridlärare att vi ska ha balansövningar. Lagomt mör och stel som jag var så skulle vi i skritt försöka hålla ut armarna rakt i luften och sen lyfta upp benen i luften och bara känna att vi sitter på sittbenen. Sedan var det en hel del andra lite halvknasiga rörelser som vi också skulle göra. De som hade hopplektion på andra delen av ridhuset hade jättekul åt oss, det förstår jag.. haha
Har dessutom anmält mig till en kurs dom ska ha på ridskolan på jullovet, där man går igenom hur man ska arbeta hästen från marken vilket verkar väldigt intressant. Sen har jag anmält mig till 2 st hopplektioner på lovet, har nästan aldrig haft pengar över till det när jag både red och spelade handboll men nuså, nu ska det äntligen bli av och jag är taggad till det redan nu. Som jag har längtat efter det.
 
I morse så vaknade jag upp med feber och höll på att frysa ihjäl,så jag stannade hemma. Det har känts som om jag har gått in i en vägg och bara ramlat ihop. Kroppen orkar inte, huvudet hänger inte med och hela jag är totalt slut. Förstår inte ens vad som är fel, hoppas bara att det är bättre för annars så är det kört med allt vad gymnasiet heter. För just nu är det ganska kört med allt där. Men i vare fall, jag sov typ till 1 sen gick jag ut och myste med en massa djur. Att gå ut och sätta sig i fårhagen och ha ungefär 10 får som trängs runtom en bara för att bli kliad lite grann kan göra under, man känner sig så behövd och uppskattad.
 
Nu framåt kvällen så vart jag lite sockersugen så jag bakade kola. Det tog ett tag innan jag fick till det men sen när jag väl vart klar så lämnade jag den i kylskåpet och gjorde i ordning lite frukt och gick upp. Här sitter jag nu, ska strax sova om jag ens ska orka upp imorgon. Ska gå igenom lite bilder från kameran innan jag lägger mig.
 
Är det något speciellt ni vill läsa om förresten, känns som om det är ganska tört med idéer från min sida just nu i alla fall. Kommentera om det är något så ser jag till att fixa det på engång :)

Kommentera här: